Få influencere til at omtalte Microsoft Office kursus

Få influencere til at omtalte Microsoft Office kursus

Der er mange måder, hvorpå man kan få lavet marketing, PR og branding om sig selv og ens service, men der findes næsten ikke noget bedre, end hvis man kan få lavet noget reklame, der bliver aktiveret af sig selv, eller som man blot kan sponsorere sig til, så udgifterne bliver lave.

Vi taler ikke om at satse på at lave en viral historie, for man kan næsten aldrig være sikker på, at en viral historie griber an, og nogle gange er det mere held end forstand, at den slags sker.

Endda oplever man, at de historier opstår via en fejltagelse eller noget, der sætter ens brand i et negativt lys, så man ender i en gråzone mellem en shitstorm og omtale. Et eksempel kunne være en stavefejl eller lignende i noget materiale.

Men dette forslag med influencere er en moderne måde at ramme nye kunder på og dér, hvor kunderne reelt er på vej hen.

Meget markering foregår jo på nettet, når man skal ud til kunderne, og det kan det jo især handle om, når man har at gøre med noget computer-relateret som et Office 365 kursus, man tilbyder.

Man kan gøre den slags via reklamer på apps også, via spil og meget mere, men vores hovedfokus i denne artikel er influencere – så skal vi ikke starte med at forklare, hvem de er for nogle?

Kort sagt er det nogle mennesker – kendte som ukendte (der så bliver kendte ved at være influencere) – der har mange følgere på de sociale mennesker og derfor er god til at påvirke disse via den genkendelige faktor i idolisering, som slet ikke er et nyt begreb, men som altid har været der mere eller mindre.

Disse folk kan påvirke dem, der følger dem, så hvis man inviterer disse influencere på et gratis kursus i Microsoft Office, og man beder dem om at omtale denne oplevelse (helst i positive vendinger), så vil det forhåbentligt få andre til at tilmelde sig et kursus hos en – når ens firmanavn bliver nemt.

Således er den gratis omgang kursus til den éne eller få person(er) hurtigt betalt hjem igen.